Kmetijsko gorivo
Na osnovi novele Zakona o trošarinah (ZTro-1C), ki jo je 25. 10. 2022 sprejel Državni zbor, bodo upravičenci s 1. januarjem 2023 lahko kupovali cenejše dizelsko gorivo za pogon kmetijske in gozdarske mehanizacije ter vozil za prevoz čebeljih panjev. Za kmetijsko in gozdarsko mehanizacijo se štejejo vozila, kot so opredeljena s Pravilnikom o seznamu kmetijske in gozdarske mehanizacije ter katalogu stroškov kmetijske in gozdarske mehanizacije. Finančna uprava Republike Slovenije bo do 30. 11. 2022 izdala pravilnik, ki bo podrobneje določal postopek nakupa kmetijskega goriva.
V zvezi s kmetijskim gorivom je bilo opozorjeno na morebitne težave s kvaliteto in tudi na pravila glede uveljavljanja garancije. V Interexportu smo v zvezi z navedenim stopili v kontakt s proizvajalci in dobavitelji traktorjev Fendt in Valtra ter stroji za strojno sečnjo Ponsse v katere so vgrajeni dizelski motorji. Na vprašanja smo s strani vseh navedenih dobili odgovor, da mora biti uporabljeno gorivo v skladu s standardom EN 590 oz. EN 590:2009. V primeru bio diesla pa je to standard EN 14214.
Ti standardi so tudi navedeni v vseh navodilih za uporabo, katere uporabniki prejmejo ob nakupu traktorja. Letnik izdelave traktorja v tem primeru nima nobenega vpliva. Proizvajalci poudarjajo, da je za točenje ustreznega goriva odgovoren uporabnik sam. V primeru okvare v garancijski dobi stroja in potencialnega suma, ki bi lahko izviral iz dejstva, da je uporabnik uporabljal gorivo, ki ni v skladu z zgoraj navedenim standardom, bo proizvajalec od nas zahteval analizo goriva. Če bi analiza pokazala, da gorivo ne ustreza standardu, bo uporabnik dolžan stroške popravila poravnati sam, proizvajalec pa bi lahko tudi podal pisni dopis o prekinitvi garancijske dobe zaradi neustrezne uporabe stroja.