Vinogradniški junak
Ozkokolotečni fendt 211 V vario ponuja visoko raven tehnologije, manjšo porabo, množico hidravličnih priključkov pa tudi udobje za voznika pri obdelovanju vinograda.
Nemški proizvajalec traktorjev Fendt spada v skupino AGCO. V proizvodnem programu imajo tudi ozkokolotečno serijo traktorjev 200 V/F/P, ki jih uporabljamo v trajnih nasadih – sadovnjakih in vinogradih pa tudi v hmeljiščih. V tej seriji je pet modelov z močjo od 53 do 74 kW (72 do 101 KM), merjeno po standardu ECE R 120.
Manjša poraba
Menjalnik je pri tej seriji tako kot pri vseh fendtih brezstopenjski. Transmisija vario omogoča vozno hitrost do 40 km/h (in to pri znižanih vrtljajih 1750 vrt./min, kar pomeni manjšo porabo goriva), pri vzvratni vožnji pa do 25 km/h. Najnižja hitrost je 20 metrov na uro. Traktormanagement-system TMS uravnava število vrtljajev motorja in prestavno razmerje menjalnika ter optimizira potrebno moč in porabo goriva.
Močna hidravlika
Za vinogradniške traktorje je pomemben zmogljiv hidravlični sistem. Pri seriji 200 V/F/P vario so opremljeni s hidravličnim sistemom load-sensing. Nastavljiva aksialno batna črpalka dovaja potrebno količino hidravličnega olja (maksimalni pretok je 104 l/min); za priključne stroje ga je mogoče odvzeti do 25 litrov. Traktorji imajo na sredini in zadaj nameščene izvode za zunanje hidravlične porabnike. Nastavljamo lahko pretok olja, prioritetno funkcijo, občutljivost vklopa itd.
Fendt 211 V vario, najmočnejši traktor v seriji, ima 2775 daN (kg) dvižne sile na zadnjem hidravličnem dvigalu, na sprednjem pa 2380 daN (kg). Ta model ima sicer 2860 kg, skupna dopustna masa je 4500 kg. Njegova širina s standardnimi pnevmatikami je 121,7 cm. Najožji model 207 V ima le 107 cm širine.
Udobje za voznika
Za voznikovo udobje med vožnjo in delom skrbijo trije sklopi: hidropnevmatsko vzmetena prednja prema, vpetje kabine in blaženje nihanja priključka. Vozniku pri obračanju na robu parcele pomaga funkcija varioactive, ki omogoča, da samo z enim obratom volana dosežemo maksimalni kot obračanja prednjih koles – ta znaša kar 58 stopinj –, in prepolovi potrebno obračanje volana.
Objavljeno: Slovenske novice, maj 2020; Avtor: Tomaž Poje